Onze planten en bomen zijn natuurproducten en worden met veel zorg en aandacht gekweekt.
Er kan natuurlijk altijd iets fout gaan. We zoeken dan altijd samen naar een passende oplossing!
Garantievoorwaarden:
Het is natuurlijk mogelijk dat u niet tevreden bent over het geleverde product. Om u zo goed mogelijk van dienst te kunnen zijn, vertellen we graag wat je kan doen als de boom of struik niet naar wens is.
Wat te doen als uw boom of struik niet voldoet?
De boom is geplant volgens onze aanplantinstructies
Heeft u de boom, haag of struik geplant volgens onze aanplant instructies, dan bieden wij een aangroeigarantie van 2 maanden. Deze garantie gaan in vanaf de start van het groeiseizoen.
U heeft de boom of struik door ons laten planten
Heeft u de ontvangen boom of struik door ons laten planten? Dan bieden wij een aangroeigarantie van 6 maanden. Ook deze garantie geldt vanaf de start van het groeiseizoen.
Een garantieprocedure starten
Als een van bovenstaande gevallen op u van toepassing is, kunt u een garantieprocedure starten door onze klantenservice een e-mail te sturen met de volgende informatie:
- Uw ordernummer
- Foto’s van de (meest recente) status van de boom
- Antwoord op de volgende vragen:
– Hoelang na levering is de boom, haag of struik geplant?
– Hoe is de boom, haag of struik geplant?
– Heeft u de kluit heel gelaten?
– Hoe vaak heeft u de boom, haag of struik water gegeven?
– Hoeveel water heeft u de boom, haag of struik gegeven?
Goede service en hoge kwaliteit vinden wij belangrijk. We zullen daarom altijd samen met u kijken welke garantiebepalingen (zoals beschreven in de algemene voorwaarden) voor uw situatie van toepassing zijn.
Heeft u vragen over onze garantievoorwaarden of het starten van een garantieprocedure? Neem dan contact op met onze klantenservice. Wij staan elke werkdag voor u klaar en zoeken graag samen met u naar een passende oplossing.
De boom voldoet niet aan uw wensen, al voor het aanplanten
Als een boom van minder kwaliteit is dan verwacht, of als de maat afwijkt van uw verwachting, kunt u er voor kiezen om de boom te weigeren bij ontvangst. De bezorger neemt uw bestelling dan mee retour en wij behandelen uw bestelling als retourzending. Onze klantenservice neemt contact met u op om een nieuwe bezorging te plannen.
Wanneer heeft u garantie?
- Heeft u bij het plaatsen van de nieuwe boom gebruik gemaakt van boompalen en een bevestigingsband en is de boom toch doodgegaan? Dan heeft u recht op garantie! Wij zorgen dan voor nieuw (gelijksoortig) product.
U heeft geen garantie wanneer:
- Heeft u geen gebruik gemaakt van de boompalen en bevestigingsband? Dan heeft u geen recht op garantie.
- Wij zijn niet aansprakelijk voor schade door weersomstandigheden, mens, dier of het ondeskundig gebruiken van bestrijdingsmiddelen.
- U heeft geen garantie wanneer u ervoor kiest om onze plantinstructies niet op te volgen.
Klachten:
Wij doen ons uiterste best om u als klant tevreden te houden. Wij gaan erg betrokken om met eventuele klachten en zullen altijd proberen om deze samen met u op te lossen. U kunt uw klacht melden per e-mail klantenservice@bomenexpress.nl.
Herroepingsrecht:
U heeft het recht om binnen een termijn van 14 dagen na aankoop de koopovereenkomst te ontbinden van het product. Dit product moet dan wel ongebruikt, onveranderd en (als dit mogelijk is) voorzien zijn van de originele verpakking. Dit betekent dat de boom niet aangeplant is of op welke manier dan ook bewerkt is. Binnen 14 dagen na de ontbinding zullen wij het reeds betaalde bedrag retourneren.
De herroepingstermijn verstrijkt 14 dagen na de dag waarop u het goed fysiek in bezit krijgt. Om het herroepingsrecht uit te oefenen vragen wij u bovengenoemde stappen te volgen om ons via die weg op de hoogte te stellen.
Als we er samen toch niet uitkomen, dan kunt u uw klacht melden bij de geschillencommissie van Stichting Webshop Keurmerk via onderstaande link: http://www.keurmerk.info/Home/Klacht.